Harap Sudilah Follow

Sila Klick tanda sokongan kepada blog ini..




PENAJA UTAMA

December 17, 2010

Home » » Bina banner untuk blog anda sendiri

Bina banner untuk blog anda sendiri

Kadang ramai yang nak buat banner kat blog tapi tak reti nak buat. termasuklah saya yang baru memulakan semula bidang blog ni. namun jika kita tidak tahu sesuatu ilmu tu. Kita harus rajin bertanya dengan orang yang tahu. malu bertanya sesat jalan. an orang yang bertanya pula haruslah menjawab jika ia tahu. Jangan kedekut ilmu yang ada.

Dan pada hari ini tanpa perlu orang tanya saya. bagaimana nak membuat banner lam blog kita misalnya banner yang ade kat blog saya http://kepuncakmahligai.blogspot.com/ dan http://tintaemas82.blogspot.com/. pada awalnya saya gunna banner maker je.. tapi banner maker dia akan letak sekali dia nye refer url. lau kita klick je. Dia akan g ke web site depa.

Cari demi cari akhirnya saya berjumpa yang berkenan di hati.. banner ni lebih cantik dan siap leh tukar2 gambar lagi tu. Macam iklan nuffnang tu. hehehe. Dan disini saya ingin kongsikan bersama anda semua cara membuat banner flash percuma.

1) Anda masuk kat sini. Masuk (Click je)
2) Log in guna akaun FB atau Google anda
3) Dan buat banner mengikut kreativity anda. (mudah je nak wat)
4) Copy code dan paste lam blog. Dah siap.. hehehe

No comments:

Post a Comment

Sila Klick tanda penghargaan daripada blog ini..