Harap Sudilah Follow

Sila Klick tanda sokongan kepada blog ini..




PENAJA UTAMA

October 25, 2010

Home » » Permasalahan Qunut,Talkin,Tahlil Seringkali Dicanangkan Sebagai Bidaah Dan Sesat

Permasalahan Qunut,Talkin,Tahlil Seringkali Dicanangkan Sebagai Bidaah Dan Sesat

Bismillahirahmannirahim.....Permasalahan Qunut,Talkin,Tahlil Seringkali Dicanangkan Sebagai Bidaah Dan Sesat Lah Bagi Mereka Yang Melakukan Pekara2 Ini...Malah Ada Juga Disamakan Dengan Ajaran2 Agama Lain..WAllahu'alam...Marilah Kita Membuka Mata Dan Minda Dan Cuba Memahami Apa Yang Ingin Disampaikan Dalam Ceramah Sheikh Nurrudin...InsyaAllah...

(Copy Paste Daripada Video Seorang Sahabat Saya Bernama MFamir Ace.....)


Sheikh Nuruddin - Penjelasan Amalan Warisan Sesat


Video ini sekadar utk memberi peringatan kepada sahabat sekalian supaya jangan keliru dengan dakwaan beberapa golongan yang sekarang ini dilihat makin kerap mencanangkan bahawa beberapa amalan yang diamalkan di Malaysia ini sesat dan mengikut2 orang kafir. Bid'ah, masuk... neraka, tak berdalil dan sebagainya.. Dengar dan fahamkan. Jika sahabat didatangi dengan penyataan amalan seperti yasin dimalam jumaat sesat, zikir berjemaah bidaah dan sebagainya.. dengarkan aja.. usah turut sama dalam menyebarkan fahaman itu, andai sahabat2 sendiri tidak cukup faham., Mudah2an kita dapat mengelakkan pepecahan dan fitnah kepada agama dan para ulama kita yang terdahulu. 

 

(Mengajilah dan teliti dan fahami dulu sesuatu ilmu sebelum dikongsikan kepada orang lain, takut2 perkongsian kita itu sia2 atau menimbulkan fitnah kepada orang lain)

Dan bertanggungjawablah dalam menyampaikan ilmu. (Video ini hanya panduan, rujuk ustaz2 anda yang lebih faham untuk penjelasan yang terperinci.. insyaAllah) [Ini adalah video asal yang diambil dari vcd asal, penjelasan yang kelihatan seperti terpotong dalam video ini adalah tidak disengajakan, sebab vcd asal mmg begitu..] Bagi yang mempunyai asas dalam ilmu hadis dan fekah, yang berminat menonton video lengkap boleh lawati link yang saya sertakan dibawah ini. 

No comments:

Post a Comment

Sila Klick tanda penghargaan daripada blog ini..