Harap Sudilah Follow

Sila Klick tanda sokongan kepada blog ini..




PENAJA UTAMA

October 29, 2010

Home » » seperti baru semalam...

seperti baru semalam...


Seperti baru semalm...
aku melonjak keriangan...
aku melihat wajah kebahgian...
aku mengemas bag pakaian..
dengan niat meneruskan perjuangan....  aku ke UPSI...

Seperti baru semalam..
aku bebaris beratur panjang...
mununggu giliran...menjelaskan yuran..
di sisi..aku melihat teman...keriangan...ditemani keluarga tersayang
aku sendirian...
air mata begenang...kutahan-tahan dan kusimpan...
mengumpul kekuatan meneruskan perjalanan..

Seperti baru semalam...
kita bangun dengan azam...
kita patuh pada peraturan...
kita masih "berkasut hitam"...
kita takut sendirian...hingga kencing mahu berteman...
kita semangat mendapat tugasan.....~dengan gigih "translate journal" 
kita "meeting" malam-malam...konon kerja kumpulan...
Iitu semua tinggal kenangan.... sebelum kita "dirasuk setan"     "=_="

Seperti baru semalam...
hari- hari menyanyi lagu riang...
"chicken dance" dan "poco-poco" jadi hiburan...
semua kita adalah teman...sehingga tiba waktu "perang"
masa "perang" kita jadi "berantakkkan"
dari "becakaran" kita belajar "bersalaman"
lalu kita aplikasi "teori-teori" kehidupan... ~_~ 
indahnya mengenali mu teman....

Seperti baru semalam...
aku menangis kesakitan...
menerima hakikat... erti "kecurangan"
kau..di situ memelukku teman...kau ajar "kekuatan"
aku belajar "hakikat kehidupan"   ^_~'' 

Seperti baru semalam...
aku melipat kertas bintang...dalamnya kutulis namamu teman...
kamu belajar siang dan malam...aku terus melipat bintang...
lalu kamu cubit pahaku!!! bintang-bintang itu bukan jawapan peperiksaan!!!
terima kasih teman...sedarkan aku dari lamunan   *_*

Seperti baru semalam...
kita senyum ..pandang-pandang..
yang perempuan giat melaram..
yang lelaki..diam-diam..dok "usha" mana yang bekenan...
"add" and "drop" semua tak eran...
ada yang kekal...ada yang kandas..bukan suratan...
ada yang hadir dengan kejutan!!!! 
hek2..kita doakan mereka berkekalan... AMIN.  ^_^

No comments:

Post a Comment

Sila Klick tanda penghargaan daripada blog ini..