Harap Sudilah Follow

Sila Klick tanda sokongan kepada blog ini..




PENAJA UTAMA

July 16, 2010

Home » Sekadar renungan

Sekadar renungan

Berjalanlah dengan penuh harapan walau hidup ini tak selalu bahagia, sedekahkanlah satu senyuman walau dihatimu tak lagi mampu bertahan, belajarlah memaafkan walau dirimu terluka, berhentilah memberi alasan walau ingin menyatakan kebenaran, hiduplah dalam Iman walau hari dipenuhi dugaan dan berpeganglah kepada Allah walau Dia tak kelihatan...Bukti kasihNya,kita wujud didunia pinjaman ini. Ada sebab bila berlaku sesuatu perkara dan yakinlah Tuhan menguji setiap hambaNya yang mengakui keimanan kepadaNya. Jangan terlalu banyak berkhayal untuk jadi yang terbaik kerana hidup tak semudah itu, perihal kehidupan sebagai cermin dalam menilai sebuah pengabdian yang hakiki lagi abadi...Moga lelahmu dihargai Ilahi walau dicemuh insan




Sesungguhnya orang2 yang BERTAKWA,bila mereka ditimpa was2 dari syaitan mereka ingat kepada ALLAH,maka ketika i2 juga mereka akan melihat kesalahannya(sedar kembali)" Nasehat AlHabib Imam Dai'ilallah AlQutbiyah Abdullah Al-Haddad "Seseorang yang sibuk memenuhi hak Tuhannya daripada hak dirinya dan hak teman-temannya, maka dia adalah hamba yang dekat. Seseorang yang sibuk memenuhi hak dirinya daripada hak Tuhan dan hak teman-temannya, maka dia adalah hamba syahwat. Seseorang yang sibuk memenuhi hak teman-temannya daripada hak Tuhannya dan hak dirinya, maka dia adalah hamba kedudukan. Seseorang yang sibuk dengan memenuhi hak Tuhannya dan hak teman-temannya daripada hak dirinya, maka dia adalah pewaris Nabi."(Al-Imam Abdullah bin Alwi Al-Haddad).

Rasulullah bersabda: Ertinya: “Orang yang paling dekat denganku pada hari kiamat ialah orang yang paling banyak berselawat kepadaku”. Hadis riwayat Tirmizi.

.REJAB bulan menabur benih, SYAABAN bulan menyiram tanaman, RAMADAN bulan menuai... REJAB menyucikan badannya, SYAABAN menyucikan hatinya, RAMADAN menyucikan rohnya... REJAB bulan taubat, SYAABAN bulan muhibbah, RAMADAN dilimpahi pahala amalan... Kemuliaan Rejab dengan malam ISRAK MIKRAJnya, Syaaban dengan malam NISFUnya dan Ramadan dengan LAILATUL QADARnya... Selamat beribadah (^^,)..."


Usahlah berbangga hidup berjemaah kerna itulah kelemahan diri yg sebenarnya..Jgnlah rasa diri baik dan sempurna, kerna itulah sbenarnya tanda kekurangan iman didlm jiwa..Jauhilah sikap berprasangka buruk terhadap insan selain kita, kerna itulah sikap buruk yg sebenarnya dlm diri kita..Tiadalah manusia yg sempurna didunia ini melainkan mereka yg sentiasa memperbaiki diri sendiri ke arah yg lebih baik

No comments:

Post a Comment

Sila Klick tanda penghargaan daripada blog ini..